Hetkermisforum.nl

Fruhlingsmesse Stuttgart (D) 2022

Foto reportages van buitenlandse kermissen.

Fruhlingsmesse Stuttgart (D) 2022

Berichtdoor maramsp » wo 11 mei 2022, 13:41

Goedemiddag!

Nu volgt waarschijnlijk één van de grootste reportages van dit jaar, namelijk van het Fruhlings volksfest in Stuttgart!

De eerste 7 foto's zijn van respectievelijk de ingang van Rulantica van het europa park in Rust, het uitzicht vanaf mijn hotel, een beekje vlak bij mijn hotel, en het uitzicht vanuit de trein op weg naar mijn tweede hotel.

Dan naar Stuttgart zelf, waar ik als eerste tegen een kleine teleurstelling aan liep.

Ik had namelijk wat eten en drinken voor de avond en mijn terugreis naar Nederland gekocht, maar er was een tassencontrole bij de ingang.

Hier legde ik uit dat ik deze gekocht had voor later die avond in het hotel, en mijn lange terug reis naar Nederland, maar er werd vrij bot aangegeven dat ik absoluut geen eten en drinken mee mocht nemen naar binnen.

Dus bij gebrek aan kluisjes, op, of in de buurt van de kermis, of op het station, moest ik dit allemaal weg gooien.

Het is de eerste keer dat ik dit meemaak op een kermis, maar ik onthoud het natuurlijk wel voor de volgende keer, want ik denk dat dit niet mijn laatste keer op de kermis in Stuttgart gaat zijn.

Dan de kermis zelf, waar we beginnen met de XXL krake van Maximillan Hans Muller.

Ik had gehoopt dat Maximilian Hans zelf achter de knoppen zat, maar dit keer was het zijn vrouw (althans dat denk ik).

Ik had al wat ritten op youtube gekeken waar Maximillian Hans draaide, en deze waren erg goed, maar de ritten van de vrouw achter de knoppen waren zelfs wellicht nog beter!

Fantastische microfoon show, met zeer lange en gevarieerde ritten, en het was echt te merken dat alles ook soepel werkte. Nergens een schokje te bekennen!

Verder ziet de molen er echt perfect onderhouden uit, en nergens is iets te bekennen van achterstallig onderhoud. Alles blonk en glimde, alsof de molen net van de fabriek kwam, terwijl hij toch echt pas in in 1971 gebouwd is!

Top dus om deze machine te zien en te doen!

Dan verder met de kermis met de Hot Shot van Dolle, en de Crazy Vegas van Lehmann en daarnaast één van de vier autoscooters, en iets verder een reis door toverland maar dan met bootjes.

Dan passeer ik de Fire & Eis van Barth, en loop ik daarna tegen de in mijn ogen beste shake van Duitsland op, de Shake & Roll van Blume.

Vervolgens maak ik een ritje op het XXL Lach Haus van Renz, welke ik op zich wel kon waarderen, maar waarvan ik ook dacht; er zijn betere fun houses op de wereld.

Hierna passeer ik de Musik Express van Kinzler en daarna het Almhutten Dorf.

Gezien het feit dat er zoveel biertenten op het terrein stonden, zou het me niets verbazen dat het daarom verboden is eten en drinken mee te nemen, zodat deze horeca zaken ook genoeg omzet draaiden.

Ik vervolg mijn weg met een reis door toverland, en het mooiste spookhuis van Nederland wat dus nu bij onze oosterburen staat; de Haunted Mansion van Hinzen.

Hierna passeer ik een draaimolen, om daarna uit te komen bij de Infinity van Hoefnagels.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik de Infinity heb gedaan, dus na inspectie van de ritten, heb ik voor slechts 5 euro een penning gekocht.

Zoals bekend heb ik een wat zwakkere maag, maar toch kan ik nagenoeg altijd met een gerust hard de Infinity instappen.

Dit, was, is en blijft toch een machtige machine, waar eigenlijk iedereen kan instappen.

Zelfs met de korte ritten van vandaag, blijft de rit lang genoeg, omdat het echt wel even duurt voordat de molen over de kop is gegaan.

Topper, deze Infinity van Joep Hoefnagels & Sohne!

Hierna passeer ik autoscooter nummer 2, en daarna een kinder attractie genaamd crazy cars.

Daarna loop ik langs het Action Center van Wilhelm, en daarna langs de Hangover tower van Schneider.

Vervolgens passeer ik de Canstatter Wellenflug van Baumgartner, met daarnaast een kinder attractie genaamd Safari.

De Looping star van Bohm passerend kom ik vervolgens langs de Geheimenisse des Orients van Moser, en de zeer snelle flipper van Meeß.

Daarna passeer ik een kleine, klassieke kinder zweefmolen, en het bier dorp van de Stuttgarter hofbrouwerij.

Dan volgt de Euro Coaster van Buwalda/Kriek, en de derde autoscooter.

Hierna volgt de Disco Fieber van Schramm, en het werkelijke prachtige reuzenrad Bellevue van Bruch, en de Wilde Maus van Eberhardt, welke (in ieder geval vroeger) altijd dubbel staat op de grote Canstatter Wasen in het najaar.

Dan komt de Gladiator van Kriek, een babyflug in Circus thema, en de 80 meter hoge zweefmolen genaamd the Flyer van Boos, tezamen met de Ralley Monte Carlo van Fackler.

Een kleine kinder draaimolen sluit dit gedeelte van de kermis af, en vervolengs loop ik terug voor de andere helft van de kermis.

Ik kom een aantal zaken dus nog een keer tegen, en de eerste nieuwe attractie is breakdance no1 van Kinzer, wat natuurlijk een no2 is.

Hier worden desondanks de familiedag geweldige goede ritten gegeven!

Dan passeer ik een mini reis door toverland, en dan om de hoek staat de Geister Villa van v/d Molengraft en Sipkema, en de derde autoscooter in de buurt van de kinderachtbaan genaamd Racing Coaster.

Weer iets verder staat de tweede muziek express, namelijk de Music Shop van Weeber, en iets verder op de kop staat de wildwasser 2, Auf manitus Spuren van Heitmann.

Vervolgens paseeer ik een babyflug, en de Glasfabrik van Moser, tezamen met de vierde autoscooter, en een stijle wand attractie.

Als laatste stond er de Rock & Rollercoaster van Vorlop, een mini reis door toverland genaamd Kids World, en de XXL van Zinecker welke de kermis afsloot.

Zoals gezegd echt een goede kermis, met veel Nederlandse inbreng.

Eigenlijk alles wat je mag verwachten staat op deze kermis, waar alleen nog een jumper mist. Voor de rest vind je er alles wat je maar mag verwachten van een kermis van deze grootte.

Ik ben echt blij dat ik deze kermis bezocht heb, en ik denk dat dit zeker niet de laatste keer is.

Al met al bij elkaar zijn het 129 foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding