Hetkermisforum.nl

Carnavalsoptochten in Eindhoven, Valkenswaard en Venray 2018

Alles wat niets met kermis te maken heeft.

Carnavalsoptochten in Eindhoven, Valkenswaard en Venray 2018

Berichtdoor De Duitse Kermis » do 15 feb 2018, 18:47

- Carnavalsoptochten in Eindhoven, Valkenswaard en Venray

- zaterdag 10 februari, zondag 11 februari, maandag 12 februari 2018

- Carnaval, ik vier het niet zo uitbundig, maar een mooie optocht kan ik zeer waarderen. Dit jaar koos ik wederom weer voor Eindhoven op zaterdag. Valkenswaard in combi met hun Carnavalskermis op zondag en Carnaval in Noord-Limburg op maandag met Venray.
Vaak in Venray, maar nog nooit tijdens carnaval en dus ook nog nooit hun grote optocht gezien. Daar moest maar eens verandering in komen en dus als een haas naar Venray. Niet letterlijk, maar figuurlijk. Carnavalsvereniging De Pielhaas uit Venray mocht de optocht openen en deed dat met hun Prinsenwagen. Echter zijn de Prinsenwagens hier ook direct grote praalwagens en daar zaten prinselijke parels tussen. Snoep smijten, daar draaide het hier niet om. Het begon al goed met een kabouterbos, een sprookjesachtige start. Prinsenwagens uit de directe regio namen het uiteindelijk tegen elkaar op wie de mooiste had. Persoonlijk vond ik het clown en circusthema erg mooi en kwam er ook nog een reuze schild op het pad. Je kunt ernaar vissen welk thema dat was. Welkom in en op het water. Gelukkig geen water van boven, het bleef beperkt tot wat wolken. Ok het was wat fris, wat tocht tijdens de optocht. Wat mij betreft hou op tocht, maar zeker niet de carnavalsoptocht. Verder was ik over alles tevreden, heel tevreden. Geen spijt dat ik de optocht in mijn dorp had ingeruild voor dit. Met alle respect maar wat een verschil. Een optocht kan zo mooi zijn. Ik was lovend op deze Vasteloavend viering.
In Valkenswaard was de optocht een mooi extraatje naast de kermis. Ik trof hier wel paar wagens aan die ik een dag eerder al zag in Eindhoven, maar samen met paar andere nieuwe gezichten een nieuwe optocht voor mij.
Dan Eindhoven nog. Daar ging een heel groot lampje branden, hoog boven alle praalwagens. De zon liet zich na een grijze start van de dag zien. Het kleurrijkste gedeelte van de dag kon beginnen. De grootse optocht in Eindhoven, het Lampegat. Watt? Ja Lampegat.
Deze optocht blijft een traktatie voor liefhebbers van praalwagens met passende acts en presentatie. Liefhebbers van details. Liefhebbers van humor en liefhebbers van het motto, het hoeft geen lange te zijn om toch een mooie te zijn. En dat heeft de organisatie begrepen.
Ik kies al jaren de optocht tegenover het station van de stad te bekijken en ook dit jaar was er weer een voorprogramma bij datzelfde station. Jij krijgt die lach niet van mijn gezicht, nu ik hier ben. John de Bever was de prins van het podium, maar de echte Prins stond zijn vrolijke volk toe te zwaaien vanuit niet een ivoren, maar mooie toren van het slot en ja het was ook het slot van een ontzettend leuke optocht.

- Venray

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De Duitse Kermis

Re: Carnavalsoptochten in Eindhoven, Valkenswaard en Venray

Berichtdoor De Duitse Kermis » do 15 feb 2018, 18:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De Duitse Kermis

Berichtdoor De Duitse Kermis » do 15 feb 2018, 18:50

- Valkenswaard

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De Duitse Kermis

Berichtdoor De Duitse Kermis » do 15 feb 2018, 18:50

- Eindhoven

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De Duitse Kermis

Berichtdoor De Duitse Kermis » do 15 feb 2018, 18:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De Duitse Kermis

Berichtdoor Fun House » do 15 feb 2018, 21:25

Mooie reportage vanuit deze steden!
Van mij geen beelden aangezien ik zelf altijd mee loop (rij) in 't Zandkruuersgat.
Kamelen Race Crew
Fun House
Moderator
Moderator

Keer terug naar Babbelbox