Hetkermisforum.nl

De Efteling -NL- 06-10-2017

Alles over pretparken.

De Efteling -NL- 06-10-2017

Berichtdoor De Duitse Kermis » za 07 okt 2017, 18:46

- De Efteling -NL-

- vrijdag 6 oktober 2017

- Ik vertel geen sprookjes als ik zeg dat ik ondanks wat buien en meer drukte dan verwacht ik toch weer heb genoten van een mooie dag in een wereld vol wonderen. Het is al een wonder voor de ingang want zoveel auto's en bezoekers op een doordeweekse vrijdag? Wellicht hebben de meeste de dag wel heel letterlijk genomen.
Ik had geen zin in de paraplu, dus waren we tijdens de buien vooral binnen te vinden. Het medicijn voor vrolijkheid, Carnaval Festival. Kleurrijk, kinderlijk, maar nog altijd inclusief de bekende klanken een werelds weerzien. Nog steeds regen? Dan vluchten we naar en in een Droomvlucht. Helemaal niet eng, wel engelen en nog heel veel meer aan moois. De ideale reclamespot voor Natuurmonumenten of andere groene goede doelen. De werkelijkheid is helaas wat anders. Het hertje in Droomvlucht beleeft richting kerst wellicht geen droom, maar een nachtmerrie en slaat op de vlucht.
Je kunt een vlucht boeken, of je ziet de Fata Morgana gewoon in Kaatsheuvel? Een wild water avontuur na de regen? Is het eindelijk droog, zoeken ze het weer op. Ik voel weer nattigheid. We zochten onderdak in het imposante kasteel waar we pardoes voor stonden. Was de wachttijd in de ochtend direct al 40 minuten, was hij nu gereduceerd tot 30 minuten. Doen dan maar. Even binnen kijken. Het was de eerste keer en dan is de belevenis extra bijzonder. Ik ben het wel eens met de woorden dat men wellicht meer eruit had kunnen halen, maar dat wat er was, was gewoon geweldig. Overigens snappen nog steeds enkele gezinnen het idee van de single riders rij niet. Mogen wij singels ook eens een klein voordeeltje of wordt dat ook nog ingepalmd? Ik hoorde ze nog zeggen, mag ik of beter gezegd wij nu in de single rij staan, ook de muziek route horen en zelfs zien? Ik zet zo wel een cd tje op en ging op schattenjacht, nadat ik hoe toepasselijk begon met de heldenrit. Ik wist nu hoeveel verschil er zat tussen dat. Ik kan 1 overeenkomst noemen, ik ben het beide. Maar ik ben toch niet te oud voor een rondje Rups of slenteren door het Sprookjesbos? Nee joh, natuurlijk niet. Herinneringen ophalen en nieuwe gezichten leren kennen. Bekende gezichten in het Land van Laaf, allemaal heel braaf. Tijd voor wat meer actie. Vogelrok, de rit vloog voorbij en verder vliegen als een Hollander even verderop. Wat blijft dat toch een mooie start. Een goed begin is hier meer dan het halve werk hoor.
Toen de bui verdween en de zon verscheen besloten we hogerop te gaan. Alles hadden we beneden deze dag gezien, maar ook veel van boven. De Efteling staat bij mij nog altijd hoog op het lijstje, of desnoods op een pagina in een sprookjesboek. Dat moet nu even plaats maken voor een bescheiden compact fotoboek.

- 67 foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding