Hetkermisforum.nl

De dag dat ik weer in de Efteling was..18 september 2015

Alles over pretparken.

De dag dat ik weer in de Efteling was..18 september 2015

Berichtdoor De Duitse Kermis » zo 20 sep 2015, 23:16

- De Efteling

- 18-09-2015

- De dag was al vroeg aangebroken, nadat ik uit mijn droom vluchtte, zat ik al gauw genoeg aan het stuur van mijn auto rijdend naar Kaatsheuvel en vanaf daar een klein stukkie lopen naar het park voor het plezier. Opgegroeid ben ik thuis, maar ook een heel klein beetje hier. Hier in het park waar ik als klein kind al kwam, en nu weer stond tegenover de lange nek, Hans en zijn Grietje die nog bijelkaar waren en hun gouden huwelijk al hebben gehaald gok ik zo, of waren het nou broer en zus? De Python was nog steeds niet gevangen en gelukkig ook nog niet vervangen, al was er wel de nieuwste coaster gearriveerd, een spektakel. De Baron blies hoog van de toren, maar van mij mag hij dat. Terecht, want van kleedlokaal tot gegil en kabaal, het was leuk en dat x 1898. Zo leuk, maar wel zo kort en hier viel ons niet eens op dat we single waren.
Toen ik paar jaartjes oud was stonden er rijen bij attracties waar men dezer dagen, althans de dag dat ik er was, vrijwel zo kon doorlopen. Denk daarbij aan de waterige woeste Piranha, een echte Fata Morgana en ook Villa Volta. Het vervloekte maar nog steeds chique witte huis draaide voor een duo. Ik en mijn zus. Dat had ik nog nooit in mijn leven meegemaakt, hier dan. Niet dat het er zo rustig was, het was ondanks veel gegil wel gezellig druk. Het weer werkte na natte dagen gelukkig ook een beetje beter mee. Wachttijden, je ontkomt er nauwelijks aan, maar nergens langer dan 20 minuten, de Baron zelfs minder en bij sommige geen wachtrij. Wij blij. Tijd voor foto's was er ook bij, al gunde ik mezelf daarvoor niet zoveel tijd en helaas tot mijn spijt, panorama foto's vanuit de Pagode, helaas. Deze was net zoals het Carnaval Festival gesloten. De attracties trouwens ook ook, maar niet om zes maar ruim voor zes.
Een wandeling langs alle attracties, de grootste, leukste, beste en mooiste gedaan, van de Vliegende Hollander in een boot tot de Halve Maen. Na Aquanura was het tijd om te gaan. Kaatsheuvel kreeg klanten, na de fun tijd voor frites en niet met de fiets, maar met de nog niet zo oude tuffert samen met mijn gezelschap.
Terug naar een alles behalve sprookjesachtig, maar wij er wel nog woonachtig, Bakel. Net als toen. Nog steeds prima te doen. Zal ik tot slot zeggen, we leven nog lang en gelukkig, laten we het hopen en ervan dromen, samen met de Efteling.
En dan waren er nog paar foto's, en nogmaals ik heb niet veel tijd en aandacht daaraan geschonken en niet in attracties meegenomen dus gewoon zo hier en daar wat indrukken van de zeer geslaagde dag.

- 40 foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De Duitse Kermis

Re: De dag dat ik weer in de Efteling was..18 september 2015

Berichtdoor De Duitse Kermis » zo 20 sep 2015, 23:27

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De Duitse Kermis

Re: De dag dat ik weer in de Efteling was..18 september 2015

Berichtdoor Fun House » do 22 okt 2015, 20:00

Mooi verlsag vanuit de Efteling!
Je blijft toch altijd nieuwe details ondekken in dat park (en geloof me ik kom er vaak haha)
Kamelen Race Crew
Fun House
Moderator
Moderator

Keer terug naar Pretparkcorner