Hetkermisforum.nl

Bobbejaanland -BE- 15-05-2017

Alles over pretparken.

Bobbejaanland -BE- 15-05-2017

Berichtdoor De Duitse Kermis » za 27 mei 2017, 01:45

- Bobbejaanland -BE-

- maandag 15 mei 2017

- We leken wel een stel bejaarden, zo rustig dat we door het Belgische Bobbejaanland liepen. We werden soms ingehaald door snelle schelle schoolkinderen, maar troffen in bepaalde delen van het park ook stilte.
Een bedankje richting Patrick, een Belgische kermisliefhebber die gratis kaarten had ontvangen van een Belgisch blad, waardoor we na jaren weer eens een blik in Bobbejaanland konden werpen. Niet letterlijk want eerlijk is eerlijk, het zag er netjes uit en dat waren we dan ook niet van plan om te vervuilen. De indruk van het park was naar mijn mening gewoon groen en goed.
Wat betreft het aanbod attracties, dat is de reguliere entreeprijs niet waard vind ik. Echter heb ik de afgelopen jaren zoveel acties zien lopen dat het bijna onmogelijk is om die volledige entree nog te betalen voor wie met teveel geld dat al zou willen.
Ik was nieuwsgierig naar het nieuwe. Mijn voorkeur: The Forbidden Caves. Een avontuur diep onder de grond. Mag ik van u een lift meneer? Toe laat me hier niet staan. Ik en paar schoolkinderen mochten mee en na een Simulator sensatie ga ik deze attractie niet met de grond gelijk maken. Hij was voor Bobbejaanland begrippen goed. Dat mag ook nog steeds gezegd worden van de Indiana River. Ik zat alleen in een boomstammetje dus hoopte onderweg op Tarzan. Ja ok, ik stond er niet chique bij, ik had een nat pak. De buitenbaan met water dus maar overgeslagen.
Sledge Hammer, super schommel. Revolution en Mount Mara, nog steeds een hele goeie baan, al heb ik alleen het achterste gedeelte zonder bril gedaan.
Andere achtbanen, ach aardig allemaal, maar niet allemaal gedaan.
Ja en dan waren er nog de fraaie familiezaken zoals King Kong. Leuk voor een keer. De Banana Battle binnenshuis was dicht. Een uitglijder dus. Overigens vind ik die hal wat kil ogen. Ff kijken, ook de Monorail was dicht. Ok dat het geen stereo was, maar zelfs mono geen geluid, geen beweging. Jammer zeg. Hij spoort niet, die attractie. Gelukkig hadden we het Reuzenrad en de bootjes nog. Ja en ik wil in tegenstelling tot de bezoekers deze maandag ook aandacht schenken aan dat Western dorpje. Mooi gemaakt hoor en door de ramen naar binnen spieken loont zich. Hier was het wel erg rustig trouwens en was veel horeca niet eens open. Dat zal wellicht in het weekend wel anders zijn geweest. I don't like Monday zullen ze gedacht hebben.
Wil je naast de attracties daar ook eten of winkelen? Het is duur in dit land. Het is nog net niet zo dat men Bobbeleenland kon oprichten als men volop at en kocht daar ter plekke.
Om 17:00 was het park alweer dicht, de meeste attracties al eerder en reden we maar weer weg. We waren wel tevreden. Het was een rustige, relaxte en aangename dag, met mooi zonnig weer in een prima pretpark met vriendelijk personeel wat zichzelf met de reguliere entreeprijs net wat te serieus neemt. Wat meer spektakel, theming en uitstraling doet al wonderen, al is dat laatste woord een voormalig deel slogan van een ander park. Daar ga ik in het najaar kijken, maar eerst nogmaals nagenieten en zoals ze in Vlaanderen zeggen, getrokken fotookes bekijken.

- 76 foto's

Afbeelding
De Duitse Kermis

Re: Bobbejaanland -BE- 15-05-2017

Berichtdoor De Duitse Kermis » za 27 mei 2017, 01:54

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding